Dvě práce si rozdělila do dvou půl úvazků. V obou se věnuje tématu udržitelnosti

9. 10. 2023 Markéta Šeptunová ECON

V rozhovoru se dočteš

  • Jak v práci konzultanta*ky využiješ analytické, ale i kreativní dovednosti? 
  • Při jaké činnosti spojené s udržitelností se ti bude hodit znalost legislativy?

Podle čeho jsi vybírala obor na vysoké škole?
Velkou roli při mém rozhodování hrálo samotné místo studia Brno. Lákalo mě svou studentskou atmosférou a také množstvím příležitostí. Samotný výběr oboru byl v té době spíše náhodou, za kterou jsem však zpětně ráda. Přiznám se, že jsem postupovala vylučovací metodou toho, co bych nechtěla, a obor na Ekonomicko-správní fakultě mě zaujal nejvíce.

Dělala jsi při studiu něco navíc?
Při studiu jsem byla 3 roky aktivní ve studentské organizaci AIESEC. Na bakaláři jsem měla několik brigád a v průběhu navazujícího studia jsem již pracovala na částečný úvazek.

 O kombinovaném úvazku

Můj pracovní den je hodně různorodý... Na práci mě baví, že každý klient je jiný a člověk se pořád učí něco nového.

Bez popisku

O Barboře

Ing. Barbora Beránková
 LinkedIn

Barbora Beránková žije udržitelně nejen v osobním, ale i v pracovním životě. A to hned dvakrát. Na půl úvazku totiž pracuje jako junior konzultantka ve společnosti Fair Venture, která poskytuje poradenství pro oblast ESG (environmental, socialgovernance). Na druhém úvazku se věnuje account managementu v business platformě Změna k lepšímu, která propojuje firmy usilující o změnu k lepšímu. Ve volném čase se pokouší vypěstovat vlastní zeleninu nebo chodí po horách.

Pracuje jako

Profese: Business konzultantka

Konkrétní název Bářiny pozice: Junior konzultant

Jaká je náplň tvojí práce na pozici business konzultantky? Co tě na ní baví a co ne?
Můj pracovní den je hodně různorodý. Je to dáno také tím, že pracuji na dvou různých pozicích a každé věnuji půl úvazku. Můj den v roli junior konzultantky se odvíjí od klienta, se kterým zrovna spolupracujeme. Jedná se často o rešerše odvětví, ve kterém firma působí, analýzu konkurence, přípravu prezentací pro setkání s klienty, přípravu reportu udržitelnosti. Na práci mě baví, že každý klient je jiný a člověk se pořád učí něco nového.

Jaké 3 dovednosti v práci využíváš nejčastěji?
Komunikaci, týmovou spolupráci a analýzu informací.

Co bys vzkázala těm, kteří uvažují o roli business konzultanta? Co je dobré umět a kdo se na pozici hodí?
Věřím, že pozice bude sedět někomu, kdo je analytický typ a rád vyhodnocuje data. Zároveň je důležitá komunikace s klientem a řízení spolupráce. Člověk také musí být důsledný v dodržování stanovených termínů a výhodou je určitě kreativita, kterou lze využít při tvorbě reportů a dalších podkladů. Neméně důležité je také orientovat se v legislativě, která je spojena s reportingem udržitelnosti.

Jaký aspekt udržitelnosti firmy je pro tebe osobně nejdůležitější a proč?
Vztah k životnímu prostředí je pro mě velmi důležitý, ale nesmí být na úkor sociálním aspektům, protože jen tak má firma potenciál být dlouhodobě udržitelná, takže je těžké vypíchnout pouze jeden.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info