Ve firmě začínala jako brigádnice. Časem se stala hlavní účetní a vybudovala fungující oddělení

11. 10. 2023 Markéta Šeptunová ECON

V rozhovoru se dočteš

  • Co hlavní účetní dělat nemusí a co naopak musí dělat navíc?
  • V čem umělá inteligence nemůže účetním konkurovat?

Podle čeho jsi vybírala obor na vysoké škole?
Vzhledem ke studiu Ekonomického lycea na střední škole se nabízelo pokračování na školu stejného zaměření. MUNI mi přišla jako kvalitní univerzita a Brno bylo dle kamarádů ideální studentské město.

Jak jsi se dostala na pozici hlavní účetní?
Ve společnosti jsem začala pracovat jako brigádnice na úplně jiném oddělení už při studiu na bakaláři. Když o tři roky později naše externí účetní otěhotněla, stála jsem před velkou výzvou ji zastoupit. Díky důvěře mého šéfa a skvělému předání know-how od původní externí účetní kanceláře jsem dokázala agendu převzít. Časem jsem dostala k ruce dvě skvělé kolegyně.

Jaká je náplň tvojí práce na pozici hlavní účetní?
Běžnou účetní agendu a podklady pro účtování obstarávají kolegyně. Já mám na starosti zejména průběžné inventarizace a kontrolu dodržování daného harmonogramu účtování. V první polovině roku se pak věnuji závěrkám, auditům a konsolidaci našich dceřiných společností. Součástí mé práce je i zdokonalování interních postupů a nastavování účetního programu tak, aby se nám pracovalo co nejlépe.

Bez popisku

O Veronice

Ing. Veronika Prokopová
LinkedIn


Veronika Prokopová pracuje jako hlavní účetní ve společnosti Platební instituce Roger a.s., která zkracuje firmám a podnikatelům dlouhé splatnosti faktur na 3 dny, a vylepšuje tak jejich cash flow. Přestože během studia Ekonomicko-správní fakulty (ECON) zvažovala změnu profesního směřování, v účetnictví se nakonec našla a díky získaným vědomostem a píli vybudovala fungující oddělení společnosti.

Vystudovala

Pracuje jako

Profese: Účetní

Konkrétní název Veroničiny pozice: Hlavní účetní

O potřebných dovednostech

„...adaptování se na změny a požadavky.

Jaké 3 dovednosti v práci využíváš nejčastěji?
Pečlivost plánování, přerozdělování úkolů a adaptování se na změny a požadavky.

Co bys vzkázala těm, kteří uvažují o roli hlavní účetní? Co je dobré umět a kdo se na pozici hodí?
Hlavní účetní by měla být zodpovědná a pečlivá. Protože vede tým lidí, měla by být i empatická a umět správně rozvrhnout práci pro ostatní. V neposlední řadě je důležité se stále vzdělávat a mít přehled i o činnostech, které mají na starosti ostatní členové týmu.

V čem by umělá inteligence mohla usnadnit práci účetních?
Ta spíš naši práci časem převezme (smích). Nezastoupí ale potřebu kritického myšlení a lidského přístupu, takže bude nejspíš využívána jako dobrý nástroj pro zpracovávání a vyhodnocování dat a automatizaci opakujících se činností.


Více článků

Přehled všech článků

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info